* *

Tipitaka Khmer

Please feel welcome to join the transcription project of the Tipitaka translation in khmer, and share one of your favorite Sutta or more. Simply click here or visit the Forum: 

Search ATI on ZzE

Zugang zur Einsicht - Schriften aus der Theravada Tradition

Access to Insight / Zugang zur Einsicht: Dhamma-Suche auf mehr als 4000 Webseiten (deutsch / english) - ohne zu googeln, andere Ressourcen zu nehmen, weltliche Verpflichtungen einzugehen. Sie sind für den Zugang zur Einsicht herzlich eingeladen diese Möglichkeit zu nutzen. (Info)

Random Sutta
Random Article
Random Jataka

Zufälliges Sutta
Zufälliger Artikel
Zufälliges Jataka

Arbeits/Work Forum ZzE

"Dhammatalks.org":
[logo dhammatalks.org]
Random Talk
[pic 30]

Recent Topics

[Today at 09:24:48 AM]

[Today at 04:40:47 AM]

[October 21, 2018, 01:56:43 PM]

[October 20, 2018, 03:37:18 PM]

[October 20, 2018, 03:43:44 AM]

[October 20, 2018, 02:00:37 AM]

[October 19, 2018, 12:17:08 PM]

[October 19, 2018, 09:33:34 AM]

[October 19, 2018, 02:20:38 AM]

[October 18, 2018, 06:34:44 PM]

[October 18, 2018, 05:21:09 PM]

[October 18, 2018, 12:57:57 PM]

[October 18, 2018, 11:45:21 AM]

[October 18, 2018, 10:20:19 AM]

[October 18, 2018, 09:48:37 AM]

[October 18, 2018, 06:05:37 AM]

[October 17, 2018, 04:15:34 PM]

[October 16, 2018, 04:14:38 PM]

[October 16, 2018, 04:06:49 PM]

[October 16, 2018, 12:27:08 PM]

[October 16, 2018, 10:58:44 AM]

[October 16, 2018, 10:04:06 AM]

[October 16, 2018, 08:36:14 AM]

[October 15, 2018, 11:40:47 AM]

[October 15, 2018, 01:04:28 AM]

[October 12, 2018, 06:02:30 PM]

[October 12, 2018, 05:48:30 PM]

[October 12, 2018, 02:28:52 PM]

[October 12, 2018, 12:43:18 PM]

[October 12, 2018, 10:41:10 AM]

[October 12, 2018, 04:43:13 AM]

[October 12, 2018, 04:33:02 AM]

[October 09, 2018, 10:08:20 AM]

[October 09, 2018, 06:48:13 AM]

[October 08, 2018, 02:12:05 PM]

[October 08, 2018, 09:34:16 AM]

[October 07, 2018, 04:58:08 PM]

[October 07, 2018, 04:16:43 PM]

[October 07, 2018, 03:54:26 PM]

[October 07, 2018, 03:41:07 PM]

[October 07, 2018, 02:27:45 PM]

[October 07, 2018, 12:57:09 PM]

[October 07, 2018, 12:51:04 PM]

[October 06, 2018, 02:25:16 PM]

by gus
[October 06, 2018, 01:13:54 PM]

[October 06, 2018, 11:43:45 AM]

[October 06, 2018, 04:06:18 AM]

[October 06, 2018, 01:29:35 AM]

Author Topic: Here is Practical Explanation about Next Life, Purpose of Human Life -  (Read 13234 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Online Johann

• Samanera
  • Very Engaged Member
  • *
  • Sadhu! or +347/-0
  • Date of ordination/Datum der Ordination.: 20140527
Re: Here is Practical Explanation about Next Life, Purpose of Human Life -
« Reply #45 on: October 10, 2014, 05:33:29 PM »
Mrs. turtle, you appologies for a moment..

Sorry Mr/Mrs. Uec0 for our rude behaviour to "spam" you topic with language you might not understand. Very impolite but maybe polite for others. Attma hopes you accept it, it was his fault.. How ever, I am sure there would be some useful stuff for you also included. maybe try certain links, most of the content there is also avaliable in english, if you feel inspired.

Frau Turtle, Sie verzeihen für einen Moment.

Mag Herr/Frau Ueco unser unhöffliches Benehmen, hier das Thema mit einer Sprache "zuzuspamen", die Er/Sie vielleicht nicht versteht. Sehr unhöfflich, aber vielleicht höfflich anderen gegnüber. attma hofft, Sie akzeptieren dies, es was sein Missgeschick. Wie auch immer, denkt Attma, dass sich da sicher auch einiges an vielleicht für Sie Nützliches darunter befindet. vielleicht versuchen Sie einige Links, für die meisten Inhalte gibt es auch Englishe Versionen dort, sollten Sie sich inspiriert fühlen.[/quote]
This post and Content has come to be by Dhamma-Dana and so is given as it       Dhamma-Dana: Johann

Offline turtle

• Full Member / Vollmitglied
  • Sadhu! or +10/-0
« Reply #46 on: October 16, 2014, 04:41:13 PM »
Nichts zu entschuldigen, danke fürs bescheid geben und freut Attma, das sie gerade gesund sind (was er daraus mal annimmt).
Noch nicht ganz gesund, aber danke.

offtopic etwas sudern: So jetzt mal tief Luft holen -wer da wen testet - und antworten, in der Absicht wieder aufs Thema zu kommen. So schön hatte Attma schon geantwortet, dann einen Link gedrückt und alles war weg. Genug geraunzt.
Jesus saves! :)

Btw. Haben Sie schon einmal googlyana praxis versucht, ganz ernsthaft?
Bin nicht sicher worüber das eigentlich handelt.
Ich habe früher einmal gesagt, dass die Welt der Internet-Kommunikation und die Welt der face-to-face Kommunikation getrennt seien. Sie schienen das so zu interpretieren, als ob ich damit meine, dass man online keinen Kamma macht. Wie Sie darauf kommen, verstehe ich nicht. Der Text, zu dem Sie linken, scheint auch auf der Annahme zu beruhen, dass viele (alle?) Menschen online glauben, dass man online keinen Kamma macht. Ich finde, dass das eine sehr seltsame Annahme ist.

Does Attma believe that others are entitled to their thoughts, feelings, and emotions?
Even more and not just a believe. That is what makes a being, Beings are bound to them as long not entered the path. We take them more as personal.
Nun, Theorie ist eins, Praxis mal was anderes. Man kann in Theorie vieles glauben, das sich aber dann darin, wie man sich benimmt, nicht zeigt.
Ob Sie theoretisieren, oder praktizieren, oder beides verbinden liegt an ihnen. Hier sind wir in diesem Subforum auf der Spielwiese (mehr praxisorientiert). Nur sie selbst wissen, was für Haltungen jedem Satz vorausgehen. Bleiben Sie unterwegs wie die Bratpfanne und sehen Sie selber nach, ob es so ist, das man an dem Aggregat, der Anhäufung Gefühle festhält und wie es ist, wenn man diese etwas locker läßt und nicht so persönlich und beständig nimmt.
Es geht mir darum, herauszufinden, inwiefern Sie andere als Menschen behandeln. Ich habe schon vorher gesagt, dass ich finde, dass Sie viel vorweg nehmen, dass Sie viele Annahmen machen über andere Menschen, und von diesen Annahmen nicht loslassen. Und dass Sie schnell verurteilen.

Talking to some Buddhists here, and elsewhere, I often have the impression that I am not needed for them to have a conversation with me: because they are so sure that they know what I think, feel, and do, what I mean and want, that what I say about my thoughts, feelings, actions, intentions, and desires, is completely irrelevant. I get treated like I am nothing but a figment of these people's imagination, like I don't exist.

At this point, I am not yet complaining, nor criticizing. When someone insist on projecting their own thoughts, feelings, actions, intentions, and desires into others, communication breaks down. Maybe this is the whole point of Buddhism. As I am not a Buddhist, I wouldn't know.

Menschen sind nicht Gelegenheiten für religiöse und philosophische Experimente
Wer sagt das?
Ich.

Oder wollen sie damit nur sagen, das sie nicht "missbracht werden wollen, das man Sie so nehmen und gebrauchen soll, wie Sie das gerne möchten. Also wenn andere keine Gelegenheit zum lernen sind, warum dann kommunizieren?
_Interaktionen_ mit anderen können sehr wohl Gelegeheiten zum lernen sein.
Aber andere Menschen als Puppen zu behandeln, als ob sie nicht wirklich existieren, als ob andere nichts als Fiktion sind, als ob sie nichts als die eigene Vorstellung sind -- das kann schlimme Folgen haben.

"Und was ist das Ergebnis von Vorstellung? Vorstellung hat Ausdruck als Ergebnis, sage ich euch. Wie auch immer sich ein Person etwas vorstellt, das ist wie sie es ausdrückt: 'Ich habe diese Art der Vorstellung.' Dies wird das Ergebnis von Vorstellung genannt.
Ich bin nicht Ihre Vorstellung.

Können Sie sich vorstellen, dass das, was Sie sich mit "Frau Turtle" vorstellen, nicht ich bin? Erlauben Sie für diese Möglichkeit? Oder glauben Sie, dass Sie die Autorität haben, zu entscheiden, wer und was "Frau Turtle" ist, und ich habe mich dem zu fügen, weil Sie eben Mönch sind, und ich ein niemand?

Sie glauben gar nicht wieviele man zu seinen Helfern machen kann, wenn man anfängt, oder sich erinnert, zu praktizieren.
Was zu praktizieren? Selbsthass?

Mich hat man auch von Dhammawheel gebannt. Weil ich mich gegen die Moderatoren gewehrt habe. Ich hatte es satt, dass die mir immer wieder Gedanken, Gefühle und Taten aufdrängten, die nicht mein waren. "Du bist so und so, und du has das und dass gemacht, weil ich, der Moderator, so gesagt habe." Und hier ist es nicht viel anders.

Es liegt also wieder beim eigenen erkennen und das kommt nur auf, wenn man die Vorstellungen zur seite schiebt und genauer schaut, warum einem pixel beißen können und warum man pixel beißen lassen will.
Ich finde, dass das bloss nihilistische Verspottung ist: Wenn man etwas als gering und wertlos vorstellt, weil man hofft, dass so eine Verspottung es leichter macht, damit umzugehen.

An was hängen Sie so leidenschaftlich um es nicht aufgeben zu wollen,
An dem Glauben, dass religiöse Menschen doch nicht so viel Macht haben, andere auf die ewige Hölle zu verurteilen.

Obwohl es typisch für religiöse Menschen ist, anderen mit der ewigen Hölle zu drohen - "Wenn du nicht so denkst, fühlst, sprichst und tust, wie ich, der religiöse Mensch es will, dann wirst du für immer und ewig in der Hölle brennen."
Bislang habe ich mich dem gewehrt.

Aber etwas anderes, was wäre den eine gute (da tanzt ge?ade ein Käfe? auf dem Rücken auf r) Vorstellung, Erwartung, die hilfreich ist?
Transzendenz ist nicht billig.

Quote from: Turtel
]
Wie auch immer, intellektuell ist da ja kein Problem, aber wenns aufkommt, merkt man meist nur, dass man auf dem Boden aufgeklatscht ist, und das es wieder weh tut.
AN 4.113 spricht von vier Arten von ausgezeichneten Vollblutpferden, und damit von vier didaktischen Methoden: manche ausgezeichnete Vollblutpferde verstehen auf Anhieb, man braucht sie mit dem Treibstock nicht einmal berühren; manche ausgezeichnete Vollblutpferde muss man leicht berühren; manche noch mehr; und manche muss man richtig schlagen bevor sie tun, was man von ihnen will. Dennoch sind alle ausgezeichnete Vollblutpferde.

Worauf wollen Sie hinaus? Intellektuell und ohne zu praktizieren herausfinden, ob sie ein Vollblutpferd sind?
Interessante Annahme ... Immer nur das Schlimmste von anderen denken, eh?

Sie (jeder selbst) sucht skch seinen Lehrer aus
Ha ha.
Was passiert wenn jemand sich nicht Sie als seinen Lehrer aussucht?

Meine Erfahrungen mit Buddhisten waren fast alle so, dass die Buddhisten mir klar gemacht haben, ich muss sie als meine Lehrer annehmen. Nicht, dass ich mir einen Lehrer aussuchen könne. Sondern dass ich jeden, der oder die sich mir als Lehrer aufdringt, als Lehrer annehmen muss, egal was und wie er lehrt.

Quote from: Turtle
Viele Menschen haften an einer harten, strengen didaktischen Methode - dem Schlagen, sei es psychologisches Schlagen oder physisches Schlagen. Manchmal wird das "tough love" genannt. Das sind die Menschen, die gerne sagen das "Wahrheit weh tut" oder das "Angenehm ist nicht gleich kusala und meist auch weit weg von Hilfreich" und solches.
Klar gibt es die, wie es die Drogendealenden und auch noch die unwissenden und unbewußten gibt und wenn man es dann erweitert, versucht, wie der Buddha es vollständig zu machen, gibt es dann noch die vierte Art.

Welche art hat ihnen bisher geholfen?
Je gemeiner jemand zu mir ist, je mehr micht jemand schlägt, desto weniger höre ich ihm zu.

Und wir sprechen wieder von geholfen und nicht von "war angenehm".
Ach, herrje, das ist so eine Dichotomie für Hunde ...

Der andere, ob nun gut oder schlecht gemeint, hat grundsätzlich keinen Einfuß auf ihre Gefühle und was hochkommt in ihnen, auch wenn es Wahrscheinlichkeiten gibt und Kenner, die einem vielleicht auf den Arbeitsplatz nringen können, wenn man bereit sich zügeln zu lassen, den die anderen hören die Lehren "nur" sicherheitshalber, weil es ja sein könnte.... Die Krankenlehrrede unterscheidet übrigens ganz gut die Haltung Buddhas von einer wie hier oben angeführten "ich lehre nur wenn du mir vertraust-Lehre".
Worauf wollen Sie damit hinaus?
Der Buddha schien Maha Cunda zu vertrauen. Und es war der Buddha selbst, der Maha Cunda gebeten hat, die Lehre vorzutragen.

Sie scheinen zu glauben, dass mit "ich lehre nur wenn du mir vertraust-Lehre" etwas nicht stimmt. Wieso?

Die Geschichte der Religion ist eine Geschichte der Gewalt.
In der Religion ist es üblich, dass die Lehrer ihre Schüler missbrauchen, belügen, bestehlen, schlagen, und sogar töten. Und damit straflos wegkommen.
In der Religion ist es üblich, dass Menschen sich selbst als die Lehrer anderer aufdringen. Diese selbsternannte Lehrer geben den Menschen keine Chance, ihren Lehrer selbst zu wählen: "Nein, du wirst von mir lernen, und du wirst denken, fühlen, sprechen und tun, wie ich es dir sage, und wenn nicht, dann schlage ich dich / töte ich dich / wirst do für immer zur Hölle gehen / wirst du nie erleuchtet werden."
Das ist Religion.

Wieso glauben so viele religiöse Menschen, dass die seelische und physische Sklaverei der beste oder gar der einzige richtige Weg sei??

und sie hätten jede Möglichkeit das "ih ah" hinter sich zu lassen .
Wie bescheiden!

Wenn man jemanden wirklich etwas lehren will, dann wird man nicht an einer didaktischen Methode haften. Man wird nicht an einer didaktischen Methode haften, und wenn diese nicht zu dem gewünschten Resultat führt, dann den Lernenden beschulden, dass es eben seine Schuld, sein Versagen, sein Defekt ist.

Sie gehen hier von Rechten aus.
Sie projizieren wieder etwas in mich.

Ich gehe von Rechten aus .... weil Sie so sagen!!

Es ist wegen Ihrer ständigen Projektionen, dass ich am liebsten wieder gehen würde, diesmal für immer.
Und Sie fragen sich, wieso ich nicht mehr über mich sage, kein Bild von mir poste, wieso ich nicht netter bin usw. Gerade wegen Ihrer Vorwegnahmen, wegen Ihrer Annahmen. Ich finde es einfach unsinnig, mich noch weiter um eine heilsame Kommunikation zu bemühen, wenn Sie mich behandeln, als ob es mich nicht gibt, als ob Sie das Sagen darüber haben, was ich meine. Wenn ich wissen will, was ich meine, soll ich bloss Sie fragen, eh?

Sehen Sie, Sie sprechen genau so wie die Hare Krishnas oder die Southern Baptists.

Aber wenn man einer bestimmten didaktischen Methode haftet und keine andere ausprobieren will, dann liegt einem sowieso nicht viel daran, den anderen etwas zu lehren. Und wenn das der Fall ist, wieso sich überhaupt bemühen und verstellen, das man lehren möchte ...
Gut, hier haben sie den Spies einfach umgedreht, jetzt ist der Geber schuld. und wieder baut alles auf Erwartungen und Rechtsdenken auf und für das was hier schon wieder Praxis wäre, Dankbarkeit, Geduld, Zuvorkommenheit... keine Spur und Chance.
Jeder Mensch hat das Recht kein Idiot zu sein.

Um einen heiligen zu erkennen, muß man selbst ein Heiliger sein, also bleibt ihnen nichts anderes ürbig als zu praktizieren, wenn Sie sicher sein wollen und das ungetrübt feststellen wollen.
Und mit "praktizieren" meinen Sie was? Dass ich mir eine Lobotomie machen lassen soll?

Attma would hardly overestimate himself, thinking he is a representative of the Buddha.
As long as you wear robes, we are entitled to expect certain things of you.
Attma mag Sie vielleicht schockieren, aber unter der Robe ist nichts. Sehen Sie sich genau jetzt an, was für gedanken Aufkommen.

:) (war der schmunzler von ihnen?)
Ich dachte an eine Szene aus einem Film über den unsichtbaren Mann, wo er sich den Mantel auszieht - und drunten ist nichts, man kann die Wand auf der anderen Seite des Raumes sehen.
Ich musste Ihren Satz mehrere Male lesen, um zu begreifen worauf Sie anspielen.

Can Mrs. Turtle leave the Krishna and other traumata with religion behind and "follow" into the down on earth section? Of course she would need to leave some of the old passions behind and drop the nurishing of emotions coming up again and again.
I think you underestimate people's - in this case mine - ability and readiness to deal with and look into "traumata with religion."
I think you also underestimate what looking into such things can reveal, for oneself and for others.
Not realy. Its "just" a letting go and you can. If you are willing, that is actually really up to you.
/.../
"Form, monks, is not self. If form were the self, this form would not lend itself to dis-ease. It would be possible [to say] with regard to form, 'Let this form be thus. Let this form not be thus.' But precisely because form is not self, form lends itself to dis-ease. And it is not possible [to say] with regard to form, 'Let this form be thus. Let this form not be thus.'

"Feeling is not self...

"Perception is not self...

"[Mental] fabrications are not self...

"Consciousness is not self. If consciousness were the self, this consciousness would not lend itself to dis-ease. It would be possible [to say] with regard to consciousness, 'Let my consciousness be thus. Let my consciousness not be thus.' But precisely because consciousness is not self, consciousness lends itself to dis-ease. And it is not possible [to say] with regard to consciousness, 'Let my consciousness be thus. Let my consciousness not be thus.'

/.../

http://www.accesstoinsight.org/tipitaka/sn/sn22/sn22.059.than.html

The "just let go" movement, so popular among some modern Buddhists, is simply New Age with no backing in the suttas. One cannot "just let go." According to the suttas, "it is not possible [to say] with regard to consciousness, 'Let my consciousness be thus. Let my consciousness not be thus.'" The suttas work out quite a procedure that is necessary in order to leave something mental behind, but it is not described as a simple action of the sort the way one would let go of a rock that one is holding in one's hand.

And if you are not willing to do the hard work you might know that avoiding the subject that causes traumata is the usuall way to bring such people in security for a while.
Sie sind es, die es "Traumata" nennen, nicht ich.

Not sure, or better sure, that he had no easy talking but simply a straight taking to let those who are able find out of what such easy words are about if taken to heart.
A typical New Agey spiritual blackmail formulation.

And secondly, given Thanissaro Bhikkhu's recent translations of some of Ajahn Chah's talks, there is reason to believe that the first transcribers and translators of Ajahn Chah's talks introduced some changes, that they interpreted his words in ways that he might not have meant them, or in ways that are in discord with the suttas -- but very much in accord with their particular New Agey outlook. So some of what may be known as Ajahn Chah's teachings, might not actually be his teachings at all. So much for threatening people with his big name - "Ajahn Chah said it, therefore, it is true, and you are a bad person if you don't submit to him!!"

And he answered much, Mrs. Turtle may not have a idee of how much people ask especially if you are on a higher position.
Really? I find that hard to believe.

Ohh, btw. Do you know one of Attmas favorit stories ?
When I began reading, I thought it would be a retelling of http://www.accesstoinsight.org/tipitaka/kn/ud/ud.2.10.than.html

Oh yes  ^-^ that was the point. Did you see the movement to "us" to seek for backing? That is the place where religion/anti-religion goes to become the identification.
Yes, I "sought backing" Because you said so! You are god! You decide what I mean!

Doesn't change the fact that you still wear robes and we are thus entitled to expect things from you.

So what?
So we'll push you, in line with our expectations.

One time you like to know what is under the robe and if the danger accures that there might be nothing you like to pull a secound over you perceptions. No, you can not expect anything. But you could look.
If someone wears the uniform of, for example, a police officer, then we, as citizens, are entitled to expect that this person will behave in certain ways. For example, we are entitled to expect that a police officer will not begin to shoot people just like that.
In the same manner, we are entitled to expect a certain behavior from monks. When abbotts visit prostitutes, or when monks are caught in money laundering operations -- we should do what, according to you? Be pious and just let them continue? Because they wear robes? Because they have yellow skin and crooked eyed, and wear robes?

The Thai government decided to clean up the monastic sangha. Was the Thai government wrong to do so? Was the Thai government wrong to expect that monks live up to the Vinaya?

That stands and falls with you perception of how Dhamma must be lived and you capacity to obsereve proper .
The link leads to a Lost in Samsara notification.

How ever, you could uncover you face and use you name for example, if it is really a wish of yours, that things are not burdensome, or as less es posible for another and as you may know many of the how to live Dhamma  you could support the enviroment, couldn't you? So why put a wish and Forderung at the first place ?
I've made no requests, no Forderung.

We are not friends, and we are never going to be. Don't even try to fraternize with me.

Then it was not yoniso manasikha but a misuse.
And you are a companion in this ruinous fun.

Es hat keinen Ertrag, würde sich jemand in eine andere Person verstricken.
Ach, nicht sich in eine andere Person verstricken. Ist aber interessant, dass Sie meinen, dass es darum geht.
Es scheint mir zu viel zu sein, um darauf hier einzugehen. Es würde etliche Seiten von Text brauchen.
Sagen Sie bloß, sie wollen sich nicht verstricken. Wenn es Frau Turtle ein Hilfe ist, freut sich Attma , wenn sie es aufarbeiten wollen, und vielleicht ein Thema dazu eröffnen wollen, den dann hat Attma auch wieder was zum üben.
Ich sage es mal so: Ich werde Sie nicht bemüttern, nicht befreunden, und schon garnicht Ihre Frau spielen.

Ich habe von Anfang an die Möglichkeit vorgeschlagen, abstrakt über dieses und jenes zu sprechen. Aber Sie möchten es angeblich auf eine Art und Weise persönlich machen, die ich nicht für angebracht halte. Wenn ich Ihren Abt bzw. Lehrer besuchen könnte, dann würde ich ihn darauf aufmerksam machen, was Sie hier sagen.

Nutzen Sie diese Erscheinung Ihnen gegenüber, als Experimentierobjekt, um sich auf sich selbst zu konzentrieren. Was kommt auf, wenn für Leidenschaft ganz und gar kein Raum geöffnet wird? Enttäuschung?
Wie schon gesagt, ist es mir natürlich von Mönchen viel zu erwarten, und es tut nicht weh. Es fühlt sich sehr gut an.
ist da ein Gramatikfehler im Satz und Attma hat ihn falsch verstanden, oder kann man den Absatz mit: "das scheint mir nicht sicher " beantworten?
Ich sehe da keine Grammatikfehler.

Attma brauch denkt er, nicht erwähnen, das diese Thema wie schon einige, stets mit dem Selben offtopic gelangt ist. Was meinen Sie, wie könnten wir uns da mehr in Achtsamkeit und Konzentration üben? Indem wir auf den anderen achten oder uns an Bratpfanne erinnern und unser Ding hier gut über die Runden bekommen??
Hängt ganz davon ab, welche Religion die richtige ist.

Online Johann

• Samanera
  • Very Engaged Member
  • *
  • Sadhu! or +347/-0
« Reply #47 on: October 16, 2014, 06:18:21 PM »
Attma denkt nicht, ihnen weiter helfen zu können, auch wenn er nochmals versuchen könnte abermals auf alles einzugehen und versuchen könnte die Voreingenommenheiten ohne zu probieren "schmackhaft" zu machen, erschmeckbar zu machen. Was Buddhas lehren betrifft, so sehen Sie im Pferdeabrichtersutta, wie Buddha lehrte und in vielen Suttas an Laien kommt der Satz "Lehrer jener die bereit sind gezügelt zu werden" vor.

Attma möchte aber damit nicht sagen, dass er ihre Mühe hier, die unübersehbar ist und auch ihre Art nicht schätz, gamz im gegenteil. Attma würde eher sagem ein großer Fisch, oder ein wildes Vollblutpferd, aber hat gerade keine Ausdauer(?) es vielleicht etwas zutraulich zu machen und läßt es mal ohne Futter stehen. Das kann jetzt so oder so interprediert werden. Wir könne Tage darüber reden. Vielleicht finden Sie hier ja irgendwo ander Nahrung, oder vielleicht möchten sie ja selbst etwas anderes Probieren.
Keine Sorge, bannen und moderieren gibts hier nicht und dies ist nachgesagt auch testaßentarisch festgelegt . Wenn Sie um all die Mods und Admins wissen würden die da im Netz das Reifen ihrer Früchte fürchten...  ^-^ Woe gesagt, Attma ist keinem Forum begegnet, wo man ihn nicht verbannt hätte und massig Leute gibt es, die nur hier her kommen, weil sie Attma gerne verschwinden sehen würden. Als würde dies nocht ganz natürlich so oder so passieren.
Also keine Sorge wegen alle dem, beides, das Gemochte und das Nichtgemöchte sind ohne dies vergänglich. Und Attma ist schon gespannt, wie das Versuchskaninchen, wie Sie sich ja verstehen, auf "nicht mit ihm Spielen" reagiert. So und so, bleibt es für sich selbst ein Versuchskaninchen, weil es sich selbst zum Wurm macht. Umd wenn dann Wurmnahrung auftaucht, ist die auch nicht recht aner jeder Grund sich selbst noch amgreifbarere und niedriger zu machen, während man über Panzer und Giftstachel nachdenkt.

Jesus ist ürigens vor längerm gestorben, klar wird er nochirgendwo herumschwirren, den "auch wenn sie schon gestorben sind, schirren ihre Fruchte heut aufs neue". Also besser "und wenn ich nicht erwache, werde och gleich wieder" und daher Futterentzug und Diätnahrung um das werden vorerst Mal zu reduzieren und meinem Nacken und Augen ein paar Tage auszeit zu geben.
"Heißa, dass schafft er nie länger als  einen Tag." Sagt mir bescheid, wenn ihr hier zu arbeiten beginnen wollt oder vielleicht besser, wenn jemand etwas arbeiten will, ist hier jede Gelegenheit. Frei wie ein Wildpferd oder eine Praxis ganz natürlich.

Oder was ist eigenlich natürlich?

Morgen steht der Jesus sicher wieder auf, aber heute ist der zwanzigstundem für drei Beiträgetag schon etwas zu lange, also halten wir es natürlich. :)

Attma hat gerade festgestellt, das soch der Browser beim zurück aif die Seite, nach abbruch oder bei fehlender Verbindung, nicht die letzte Variante merlt, sonder so wie alle Dinge hoer auf dem 4 5 zoll Bildschirm etwas unkontrollierbarer ablaufen. Keine Entschuldigung aber schon eher dazu tendierend, einfach mal iweder etwas mehr aufzugeben Anstelle ohne ansehnliches Futter kranke Esel versuchen vom Platz zu bewegen.

Zu dem Zitat in dem Link da: http://sangham.net/index.php/topic,892.msg3005.html#msg3005 gab auch ein gutes Bild, wo sich eine Frau und ein Esel anbrühlend gegenüber stehen, und sich ein weiter Esel im Hintergrund, unbeachtet ais dem Staub macht.

Also aus dem Haus ziehen heißt eigentlich, alle so leben lassen wie sie wollen. Also bitte macht, oder sucht euch wie gewöhnlich neue Händler und Unterhalt. Nochscheint ja noch etwas auf dem Konto zu sein, bzw. gibts ja heute Überziehungsrahmen. Wanderhandel, von einem zum anderen.

Wenn nicht weiter wie bisher machen wollend, da sind massig Objekte und Werkzeuge und auch einige die den Gebrauch bein tun erklären können.

« Last Edit: October 16, 2014, 07:03:32 PM by Johann »
This post and Content has come to be by Dhamma-Dana and so is given as it       Dhamma-Dana: Johann

Offline turtle

• Full Member / Vollmitglied
  • Sadhu! or +10/-0
« Reply #48 on: October 20, 2014, 12:05:57 PM »
Ich bekomme noch immer Notifikationen per email von dieser Website, deswegen kam ich hierher um sie abzustellen.

Bemühen Sie sich weiter nicht um mich, ich werde hier nicht weiter lesen, und schon garnicht schreiben.

Online Johann

• Samanera
  • Very Engaged Member
  • *
  • Sadhu! or +347/-0
« Reply #49 on: October 20, 2014, 01:40:19 PM »
 <.I.>

Tags:

Plauderbox

Johann

Today at 09:00:29 AM
Nyom Roman.

Johann

October 20, 2018, 02:52:14 AM
Atma leaves for alms round, Nyom Villa.

Johann

October 17, 2018, 06:01:23 PM
May all spend meritorious/good and higher last hours of this Sila-day.

Sokh chomreoun (may well being be developed [by everyone])

Johann

October 16, 2018, 03:15:10 PM
Nyom Roman.

Johann

October 12, 2018, 04:13:16 PM
Good to see Nyom Norum.

Johann

October 07, 2018, 10:38:10 AM
Maybe of support for lasting satifaction: Seeds of Becoming .

Johann

October 07, 2018, 06:57:38 AM
When ever love arises, dislike will be it's end. Who ever seeks out for friends, will get his enemy. Why? Because not willing to leave home. May wanderer gus find the way to never return. Mudita

gus

October 07, 2018, 03:38:58 AM
Vandami.

gus

October 07, 2018, 03:38:22 AM
Nevertheless my courage of active participation  has been fallen down. Anyway I hope to come time to time.
Okasa dwarattayena katam sabbam accayam khamata me bhante.

gus

October 07, 2018, 03:37:11 AM
Okasa bhante,

I didn't accepted Dymitros invitation to start a Theravada forum, because I thought this forum is pure Theravada. Now I regret about it, yet think this forum is comparatively good.  I learnt many valuable things from you and grateful to you. Nevertheless my courage of active partici

Johann

October 07, 2018, 02:20:29 AM
What ever one searches for, that he/she will find. Less are those seeing the nature of combined thing, leaving home and go beyond Maras domain.

Johann

October 06, 2018, 11:45:18 PM

Johann

October 06, 2018, 11:39:12 PM
When one is born in outer regions ... your island has drifted away.

Johann

October 06, 2018, 11:30:00 PM
macchariya, a boarder hard to cross to the middle way, abounding home, sakayaditthi, doubt and rituals.

gus

October 06, 2018, 02:33:02 PM
However much one say, West is West, East is East.

Johann

October 06, 2018, 02:28:29 PM
Where ever there is east, there is west. And vici versa. Where ever there is nama, there is rupa. Where ever one seeks for a home, there he will suffer.

gus

October 06, 2018, 02:03:31 PM
West is West

gus

October 06, 2018, 09:56:42 AM
belief of kamma, gratitude, independence, honesty, devotion : These are hard to find in people

Johann

October 06, 2018, 05:49:14 AM
Again, a latin proverb mit be useful: Quod licet Iovi, non licet bovi , patisota is always harmful if not just one own defilements or having a proper stand to help. Sota is the virtue required to resist in borderlands.

Johann

October 06, 2018, 05:41:52 AM
If in a borderland it's better to simply serve and support the Sangha. It's not smart to seek for other householders to nurish on traced imperfections of something required to uphold, wanderer gus.

gus

October 06, 2018, 04:54:48 AM
Okasa, happy to hear such things reagarding kamma. Many monks I have met don't directly speak about kamma because they have been tired after practicing some years and now bit relaxed.

Johann

October 06, 2018, 04:17:26 AM
Such can be total kusala and total akusala or simply defuse. Set your mind right and be mindful, that nothing will be of harm for yourself and others.

Johann

October 06, 2018, 04:15:27 AM
There is nothing not permitted. Merits or demerits are the actors responsibility. One is full in charge of ones action in this Domain here, wanderer gus.

gus

October 06, 2018, 03:50:00 AM
Bhante, is it permitted to ask questions or post things on behalf of other/future people ?

gus

October 05, 2018, 09:19:32 AM
We have been advised like this:
"No matter however much monks reject you,
Never leave the place."

Johann

October 05, 2018, 09:09:37 AM
It's good when wanderer gus takes a rest, turns to a lonly place, enjoys the merits done and find a good place for his mind and fixes possible open wholes when clear where he likes to go some hours later.

Johann

October 05, 2018, 08:59:03 AM
Wanderer Gus knows how foolish this statement is. That is not the way to get out of a hole.

gus

October 05, 2018, 08:42:59 AM
okasa,
falling down from a status is suffering.
So, if I could stay in the hell-being status from the beginning, then no suffering.

Johann

October 05, 2018, 07:33:20 AM
From a state of a young Bhikkhu equal tradition...to householder... ...asura (now) on the border to animal, peta, hell-state. It can go quick if not having firm nissaya.

Johann

October 05, 2018, 07:29:27 AM
Aniccam vatta samsara...

gus

October 05, 2018, 06:56:28 AM
Evolution:
Bhante subhuti =>
Upasaka gus =>
Deva gus =>
Asura gus.

In the future:
Asura gus =>
Peta gus =>
Animal gus =>
Hell-being gus ???

gus

October 05, 2018, 05:51:42 AM
Okasa, I think bhante thinks me as a patriot because of some content of my posts. But it is not.
Vandami.

Johann

October 05, 2018, 05:41:33 AM
What ever one likes to, not touched like the moon, does not mean to praise what is blameworthy and vici-versa and to have metta not to let people run into hell if ways can be pointed out. Yet other choices at least are their. Be quick, your island drifts away!

gus

October 05, 2018, 05:34:15 AM
Okasa,
As long as I don't do exactly what you say, I think I'll not be able to make you happy or satisfied.
Vandami.

Johann

October 04, 2018, 02:12:55 PM
If thinking that this is for sure, if delighting in believing that connected things are a refuge and give space to rest: one may do so. Ones own choice. When ever one stops to nurish inwardly, ouwardly path and fruits die. Good as well as bad.

gus

October 04, 2018, 11:28:51 AM
If bhante didn't let the weak person to live in avatar/deva mode, then he will lose both openness and connection. Up to now I have secured at least the connection.
Vandami.

gus

October 04, 2018, 11:22:24 AM
Yet I appreciate and pay vandana for your care and advice on openness.
Vandami.

gus

October 04, 2018, 11:19:56 AM
Please forgive me  bhante if I have made you tired. I don't like to accumulate akusala by making a monk tired in expecting a naughty chicken to be a good duck.
Okasa dwarattayena katam sabbam accayam Khamtu me bhante!

Johann

October 04, 2018, 11:07:06 AM

Johann

October 04, 2018, 11:01:00 AM
Differnt asked "why is Bhante not happy, dwell not in outwardly seeming being not touched?" Because it would not only confirm and show sign of aggreement of unwise acts, but also very incompassionate and cruel. Also place for suspecting corrupt ways and invite others to follow the comfortable dwelli

Johann

October 04, 2018, 10:54:12 AM
No one is able to make my person angry, which does not mean that he would not appear angry so to possible prevent from doing what is not conductive for liberation, even lead in lower states. Nothing to worry, but also no invitation to test it foolish since it could hurt one self and others.

gus

October 04, 2018, 10:46:39 AM
Okasa bhante, Isn't there at least single way to stay anonymous without making you angry?
Vandami.

Johann

October 04, 2018, 10:33:12 AM
corr: "it's, the domain of the Noble Ones, is nobody's personal domain" there are no wards around fields for merits and no tickets to pay

Johann

October 04, 2018, 10:29:31 AM
What ever Deva gus feels inspired. It's oneones personal domain and all giving is good in the distance of the brigh cool moon. One should not fear, should not be shy to do what is good and praised by the wise but be quick!

gus

October 04, 2018, 10:21:39 AM
Bhante, is that mean you don't like me to talk about higher subjects and like to talk about basics only?

Johann

October 04, 2018, 10:02:12 AM
It would be more than good if teaching others a lot on the topic vandami (paying respect) and khamatu (asking for forgiviness) since unknown and not practiced here around this field of merits in compassion to former relatives, Deva gus.

Johann

October 04, 2018, 09:55:38 AM
...total no problem to dwell and lay down in the cool shadow to heal at all and no need to ask for pardon when intended for progressing and to get fit for the battles so hard to win.

Johann

October 04, 2018, 09:52:39 AM
But they would not feed them in ways which might look as nurishing relations for wordly sake directly, for people not understanding would think "look, he is herding, carry for his cattle, he wasts the gift of the land, the heritage of the Gems for his becoming and own gain. Understood? Total no prob

Johann

October 04, 2018, 09:45:29 AM
Never would people of integrity send away pets, petas or sick, for they are not able to change for now but possible can gain of what they need to change.

Johann

October 04, 2018, 09:42:28 AM
If, just to think about, one lives deliberatly with sign showing a rejection of firm trust in kamma, one lives in nurishing the danger of falling into grave wrong views and give ways that others follow what is improper to do. Just to reflect. How ever wishing to do.

Show 50 latest