* * * *

Tipitaka Khmer

Please feel welcome to join the transcription project of the Tipitaka translation in khmer, and share one of your favorite Sutta or more. Simply click here or visit the Forum: 

Search ATI on ZzE

Zugang zur Einsicht - Schriften aus der Theravada Tradition

Access to Insight / Zugang zur Einsicht: Dhamma-Suche auf mehr als 4000 Webseiten (deutsch / english) - ohne zu googeln, andere Ressourcen zu nehmen, weltliche Verpflichtungen einzugehen. Sie sind für den Zugang zur Einsicht herzlich eingeladen diese Möglichkeit zu nutzen. (Info)

Random Sutta
Random Article
Random Jataka

Zufälliges Sutta
Zufälliger Artikel
Zufälliges Jataka

Arbeits/Work Forum ZzE

"Dhammatalks.org":
[logo dhammatalks.org]
Random Talk
[pic 30]

Recent Topics

[November 21, 2017, 09:30:49 AM]

[November 21, 2017, 09:18:16 AM]

[November 20, 2017, 10:45:05 PM]

[November 20, 2017, 03:54:31 AM]

[November 19, 2017, 10:35:14 PM]

[November 19, 2017, 03:07:36 PM]

[November 18, 2017, 05:19:50 PM]

[November 18, 2017, 06:52:11 AM]

[November 16, 2017, 02:15:16 AM]

[November 15, 2017, 10:39:21 AM]

[November 15, 2017, 01:05:20 AM]

[November 13, 2017, 02:40:57 PM]

[November 12, 2017, 09:44:30 PM]

[November 12, 2017, 05:27:43 PM]

[November 12, 2017, 07:41:17 AM]

[November 12, 2017, 01:56:27 AM]

[November 11, 2017, 01:37:51 AM]

[November 10, 2017, 09:39:31 PM]

[November 10, 2017, 06:36:03 PM]

[November 08, 2017, 07:06:44 AM]

[November 07, 2017, 11:10:03 AM]

[November 04, 2017, 01:50:44 AM]

[November 03, 2017, 12:04:56 PM]

[October 31, 2017, 06:29:49 AM]

[October 30, 2017, 02:47:19 PM]

[October 28, 2017, 02:18:33 PM]

[October 28, 2017, 09:49:59 AM]

[October 28, 2017, 03:20:46 AM]

[October 27, 2017, 12:39:54 PM]

[October 27, 2017, 12:06:02 PM]

[October 26, 2017, 11:55:28 AM]

[October 26, 2017, 11:35:16 AM]

[October 26, 2017, 11:19:05 AM]

[October 26, 2017, 09:39:08 AM]

[October 25, 2017, 04:24:52 PM]

[October 25, 2017, 01:53:27 PM]

[October 25, 2017, 06:25:48 AM]

[October 24, 2017, 09:08:16 PM]

[October 24, 2017, 08:33:53 PM]

[October 22, 2017, 07:35:47 AM]

[October 22, 2017, 02:19:00 AM]

[October 20, 2017, 10:57:13 AM]

[October 19, 2017, 09:35:17 AM]

[October 19, 2017, 06:32:06 AM]

[October 19, 2017, 02:12:09 AM]

[October 18, 2017, 05:24:35 PM]

[October 17, 2017, 10:42:02 AM]

[October 16, 2017, 07:36:32 PM]

[October 16, 2017, 05:28:42 PM]

[October 15, 2017, 09:49:06 AM]
[Buddha]

Author Topic: Critic and rebuks on Samana Johann - Kritik und Tadel an Samana Johann  (Read 6810 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Online Johann

• Samanera
  • Very Engaged Member
  • *
  • Sadhu! or +313/-0
  • Date of ordination/Datum der Ordination.: 20140527
Maybe some of them who know Attma a little bit longer know, that he does not hide anything and he welcomes critic as he knows, that critic is the way to Dhamma.

So when ever you feel that it is time to rebuke him, please (if you have compassion, or if you need to) post here, so that everybody can see and agree with you and Attma maybe changes into your ways of how he should be or into ways of Dhamma and Vinaya, for Attmas welfare.

Please feel always invited to rebuke, if invitations do not make problems. And also to share it, so that nobody will be not informed about his "mad" deeds.

Dhamma and Vinaya is not just something we talk about. Maybe we try to live it, or I will learn to live it with you help.

Sadhu! In advanced.

At least this topic is maybe good for others to learn about this world of wrong views. Others, maybe not so attached, involved and critical.

(no need to register, you should be able to post here as Guest as well. Attma is also not able to change anything in this forum even he would not do such to make him look better. Nothing disapears here, this forum is made to reflect and practice on a longer term)

Vielleicht wissen einige, die Attma kennen, dass er nie etwas verbirgt, schon gar nicht wenn man Ihn direkt anspricht und fragt. Attma heißt Kritik auch stets willkommen, denn diese Kritik ist der Weg zum Dhamma.

Wenn Sie also das Gefühl haben, dass es Zeit ist ihn zu tadeln, schreiben Sie bitte hier (wenn Sie das Mitgefühl haben oder empfinden das es notwendig ist) und vielleicht kann sich Attma dann in seiner Art so wenden, dass es Ihrer Vorzüge entspriht oder zurück/hinein zu Dhamma Vinaya. Für Attmas Wohl.

Bitte fühlen Sie sich eingeladen hier Kritiken anzubringen, wenn Einladungen nicht abschrecken und auch dies weiter zu teilen, so das jeder weis, über sein üble Verhalten.

Dhamma und Vinaya ist ja nicht etwas, über das man nur reden sollte. Vielleicht versuchen wir es zu leben, oder Attma lern es zu leben mit Ihrer Hilfe.

Sadhu! Im Vorhinein.

(Kein Bedarf sich anzumelden, es sollte ihnen Möglich sein auch als Gast zu posten. Und Attma hat hier, auch wenn er es sonst nicht tun würde, keine Möglichkeit etwas auszubessern, nachzubessern, wie überall im Forum, kamma ist hier nicht weg und bleibt sichtbar, zum lernen und refelktieren)
This post and Content has come to be by Dhamma-Dana and so is given as it       Dhamma-Dana: Johann

Online Johann

• Samanera
  • Very Engaged Member
  • *
  • Sadhu! or +313/-0
Upasaka X
« Reply #1 on: May 14, 2015, 07:12:12 AM »
Attma möchte hier gleich den Entschlußbringenen Tadel, für diese Thema, teilen. Eine Reaktion auf ein Dhamma Dana Geschenk, von einem jungen Laien aus England, der übersetzt und Dhamma lehrt und den Attma auf Dhammawheel kennengelernt hat und etwas diskutiert.

Attma likes to share to rebuke which leaded Attma to open this topic. A reaction of sending the gift of Dhamma, from an young english layman, who does translation and teaches Dhamma and Attma knows form diskussions on Dw.

Quote from: Attma am 6. Mai, ca 5-6 Jahre später
Valued Upasaka X,

maybe you remember the "Monkey" that disturbed you much on DW, Hanzze. Attma just came accross your site and saw that you did a lot of work the last times. Sadhu! When ever you are inspired to share or even take it as a working place, please feel more that kindly invited "Virtual Vihara Sangham" www.sangham.net where translations and Dhamma-Dana is one of the dominant nimittas of this Noble Sangha-dedicated Monastery in the virtual (by deeds) world.
Attma (me) turst, that you healthy and you practice is running well.

metta & mudita
Samana Johann

Werter Upasaka X,

vielleicht erinnern Sie sich an den "Affen" der Sie so oft auf DW gestört hat, Hanzze. Attma kam gerade über ihre Seite und sah, das Sie viel gearbeitet haben in der letzten Zeit. Sadhu! Wenn immer Sie sich inspiriert fühlen etwas teilen zu wollen, da es ein Arbeitsplatz ist, fühlen Sie sich freundlich eingeladen ins "Virtual Vihara sangham", in dem Übersetztungen und Dhamma-Dana ein dominate nimittas, dieses der Sangha gewidmeten Klosters ist in dieser virtuellen (durch Tatan) Welt.

metta & mudita
Samana Johann

keine Reaktion, bis vor zwei Tagen, Attma hatte alle seine vergangenen Freunde, Familienmitglieder, Bekannten in die Mailliste anumodana eingetragen, die noch auf diesem Computer den er nutzen darf, gespeichert waren, also Leute die er kennt und die ihn kennen. (Attma hat nicht einen eingige Kontaktadress mit sich mitgenommen, oder Telefonnr., weder physisch noch mental). Nach einigen Sendungen über die gegebene Mailliste:

No reaction, till two days, Attma had shared the emails of all his previous, (before leaving) friends, family members and people who he got known and which contacts have been saved on the laptop he is allowed to use. (Attma him self does not even have one telefon no. or adress him self taken with him) After some sendings via the given maillist:

Quote from: Upasaka X
   I do not know how I got on your list, but please unsubscrbe me.

Ich weiß nicht wie ich auf deine Mailliste gekommen bin, aber bitte trage mich aus

Quote from: Attma, am selben Tag, 13.6.
Nice to read Upasaka X,

well a long story, Upasaka may remember "Hanzze" on DW. Attma (me) trusts that Upasakas practice is doing well, he is health and his dears are also well.

Schön Upasaka X zu lesen,

na, das ist vielleicht eine lange Geschichte, Upasaka mag sich vielleicht an "Hanzze" erinnern, auf DW. Attma (Ich) vertraut darauf, dass es ihm in seiner Praxis gut geht, er gesund ist und seine Ihm Lieben auf wohl auf sind.

As for our wish to reject a gift:

"I do not know how I got on your list, but please unsubscrbe me."

Attma is not able to do so, as he keeps precepts and does not take or kill even if it is wished. You may find all ways to perform a skillful way also in you first email, the first gift.

Was Ihren Wunsch betrifft, ein Geschenk zurückzuwerfen:

"Ich weiß nicht wie ich auf deine Mailliste gekommen bin, aber bitte trage mich aus"

Attma kann das nicht tun, da er sich an Tugendregeln haltet und nimmt werder noch tötet er, selbst wenn es gewünscht ist. Sie mögen alle Weg um es geschickt zu machen, im ersten Email finden, dem ersten Geschenk.

Why you get the gift of Dhamma, one could say kamma (kusala) [for Upasaka, as for the giver, kusala kamma, so far he was able to see] but as Buddha pointed out, there are three kind of sick people in this world who get treadment:

AN 3.22: Gilana Sutta — Sick People

So who knows, remembers which is not that important as to just do best in the moment, right now, to change old unskillful habits. If it would not be possible, the Buddha would not have taught.

Warum Sie das Geschenk bekommen haben? Man könnte kamma (kusala) sage. [Für Upasaka, wie für den Geber, kusala kamma, so weit er es sehen konnte] aber wie Buddha aufzeigte, sind da drei Leute in der Welt die Behandelt werden

AN 3.22: Gilana Sutta - Kranke Leute

So wer weiß, erinnert sich daran, was nicht wichtig ist und bleibt dabei das beste im Moment zu tun, jetzt hier, um ungeschickte Angewohnheiten abzulegen. Wenn es nicht möglich wäre, hatte Buddha nicht gesagt, das es möglich wäre.

Btw. what about Upasakas translations? Does he like to share them, given directly?

metta & mudita

Samana Johann
(from Cambodias Jungles with Austria-Khmer-English, so thanks for Upasakas patient)

Ach ja, was ist mit Upasakas Übersetzungen? Hat er Lust sie direkt weiter zu geben?

metta & mudita

Samana Johann
(aus Kambodschas verschiedenen Jungel in Österreichisch-Khmer-Englisch, also danke für die Geduld)

Quote from: Upasaka X zwei Tage später auf eine andere Aussendung aus der Mailliste
As I have told you to unsubscribe me, and made it clear previously you should leave me alone. any further mail is theft. you rude inconsiderate thief.

I have now contacted the relevant authorities for harassment, and do know that is a breach of Vinaya.

You are slandering the Buddha by forcing yourself in such a way on people who want nothing to do with you. and as has been explained before you are dead in my eyes, just the same as the Buddha killed people in the DhammaVinaya.

Ich habe Dir gesagt, trage mich aus und schon zuvor klar gemacht, das du mich alleine lassen sollst. Jedes weitere Mail ist Diebstahl. Du wilder uneinschätzbarer Dieb.

Ich habe die Behörden wegen der Böswilligkeiten informiert und sie informiert, dass dies ein Bruch der Vinaya ist.

Du verunglimpfst den Buddha, indem du dich in solchen Wegen um Leute bemühst, die nichts von dir wissen wollen. Und wie schon zuvor erklärt, in meinen Augen bist du tot, genau so wie Buddha Leute in Dhamma-Vinaya tötete.
[/color]

Quote from: Attma dann noch abschließend, für dies mal bevor er das Thema aufmachte
Woooh... just Dhamma and Gifts (to an open door on you public website... thief, or invitation for what? Yes its good to give the whole to the authority, maybe you might wake up.), looks like you practice is still the same and not doing so well ? Whom ever you like to kill. Make it you way.

Wooh... nur Dhamma und Geschenke (in ein offenes Tor auf einer öffentlichen Webseite... Dieb, oder Einladung für was? Ja es ist gut es den Behörden zu geben, vielleicht wachen Sie auf), sieht so aus, als wäre Ihre Praxis immer noch die gleiche und geht nicht wirklich gut voran? Wenn immer sie töten wollen. Machen Sie es wie Sie glauben.

Although Upasaka X would never be able that Attma sees him as an enemy. No chance.

No problem, valued Citta Santo. Kill what ever is not yours. You deeds, you fruits and every else is already since the beginning given, Upasaka does not speak with a company or about costumer right, just with a private person like you, another being. I know, that is not your Dhamma.

metta & mudita
Samana Johann

May all beings (Sublime Attitudes)

Realy not for Attma:

Wie auch immer es Upasaka X nicht möglich wäre Attma ihn als Feind ansehen zu lassen. Keine Chance.

Kein Problem, werter Citta Santo. Töten Sie was immer nicht ihre ist. Ihre Taten, Ihre Früchte und alles andere ist schon seit Anfang an gegeben, Upasaka spricht nicht mit einer Firma oder über Konsumentenrechte, sondern nur mit einer privaten Person wie er, ein anderes Lebewesen. Ich weiß, dass dies nicht ihr Dhamma ist.

metta & mudita
Samana Johann

Mögen alle Wesen glücklich sein (Sublime Attitudes) [link zu metta chant]

Wirklich nicht für Attma:

Cultivating skillful ways of thought

"And how is one made pure in three ways by mental action? There is the case where a certain person is not covetous. He does not covet the belongings of others, thinking, 'O, that what belongs to others would be mine!' He bears no ill will and is not corrupt in the resolves of his heart. [He thinks,] 'May these beings be free from animosity, free from oppression, free from trouble, and may they look after themselves with ease!' He has right view and is not warped in the way he sees things: 'There is what is given, what is offered, what is sacrificed. There are fruits & results of good & bad actions. There is this world & the next world. There is mother & father. There are spontaneously reborn beings; there are brahmans & contemplatives who, faring rightly & practicing rightly, proclaim this world & the next after having directly known & realized it for themselves.' This is how one is made pure in three ways by mental action."

— AN 10.176

"Und wie ist jemand rein in drei Wegen durch Geistige Handlung gemacht? Da ist der Fall in dem eine Person nicht habgierig ist. Er begiert nicht das habe von anderen, denkend: 'O, was anderen gehört könnte meines sein!' Er trägt kein Übelwollen und ist nicht korrupt im Bezug auf seine Entschlüsse in seinem Herzen. [Er denkt:] 'Mögen diese Lebewesen frei von Feindseelingkeit sein, frei von Unterdrückung und auf sich selber achten mit Leichtigkeit!' Er hat rechte Ansicht und ist nicht verstrickt in der Art wie er denkt: 'Da ist was gegeben ist, was dargeboten, was geopfert. Da sind Früchte und Ergebnisse von guten und schlechten Taten. Da ist diese Welt und die nächste Welt. Da ist Mutter und Vater. Da sind spontan wiedergeborene Wesen; da sind Brahmanen und Besinnliche, die, rechtschaffen ziehen und rechtens Üben, diese Welt und die nächste, erklären nachdem sie dies direkt wissen und selbst für wahr gemacht haben.' Dies ist wie jemand rein in drei Wegen durch geistige Handlungen gemancht ist

AN 10.176

Btw. Attma is not the owner of the maillist, ZzE or sangham.net, its given by lay people. All he is able to share. Just that you inform the autorities in the right way and do not harm others then Attma.

Übrigens ist Attma nicht der Besitzer der Mailliste, ZzE oder sangham.net, dies ist von Laien gegeben. Alles was er zu teilen hat. Nur das Sie die Behörden richtig informiern und niemand anderen als Attma verletzte könnten.

Anumodana!

« Last Edit: May 14, 2015, 07:18:38 AM by Johann »
This post and Content has come to be by Dhamma-Dana and so is given as it       Dhamma-Dana: Johann

Online Johann

• Samanera
  • Very Engaged Member
  • *
  • Sadhu! or +313/-0
Ein Emaileingang nach der Sendung "[Anumodana-Zugang zur Einsicht] Ajahn Chah, 108 Dhammagleichniss: Wilde Hühner -108 Dhamma Similes: Wild Chicken"

Attma hätte nie gewagt, ihn zu dutzen, auch damal nicht als er eine Art älterer Freund, zu respektierender, gut erzogen und geandt. Er auch nie!

Attma would not even had the idea to speak with him in the informal way, even in this times and as a somehow older friend, someone to respect, good educated from good familie. He also never!

An email after the sending of "[Anumodana-Zugang zur Einsicht] Ajahn Chah, 108 Dhammagleichniss: Wilde Hühner -108 Dhamma Similes: Wild Chicken"

Quote from: Auftragnehmer, Geber und respektierter alterer 'Freund'
Lieber Johannes,
das Huhn hat nur Glück gehabt, dass es an jemanden gekommen ist, der keinen Hunger hatte!
So sind die Ergebnisse einer Vorgangsweise manchmal gut, aber auch manchmal sehr böse endend. Immer ist der, der dahinter steht, dafür verantwortlich.......
Ich bitte Dich, mich mit solchen Mails zu verschonen. Schreibe mir wie es Dir persönlich geht. Daran bin ich nach wie vor interessiert. Aber ich suche mein Heil nicht im Ausstieg, nicht im Jenseits, nicht in der Glückseligkeit anderer und schon gar nicht in einer anderen Religion.
Ich möchte mit meinem Gott alt werden und versuche tunlichst niemanden weh zu tun und die Schrammen die mir angetan werden möglichst ohne Schaden zu verdauen!

Ich wünsche Dir bei Deiner Art zu leben wirklich alles Gute und mögen Deine Vorstellungen verwirklicht werden - jetzt und im Jenseits!

Herzliche Grüße

ABOstell

Johannes,

The chicken had luck that it came to somebody who had no hunger!
So are the results of undertakings sometimes good or they can end terrible. Who is standing behind, is always responsible. I am still interested in it. But I search may heal not in leaving, not in the world behind, not in welbeing of others and not in religion. I will grow old with may god and try to do not harm others and wounds that have been done to me, digesting without damage as far as possible!

I wish you to live with your doctor and really all the best and may your preceptions become real, now and in the world behind!

heartly greatings

ABOstell

Actually nice, but not the reason of such mails. Attma als Huhn

Eigentlich nett, aber nicht der Grund für solche Mails. Attma as chicken

Quote from: Johann
Rührend..., wie geht es den anderen? Was macht die Frau oder der Geissler?

metta (wohlwollen) & mudita (mitfreuen)

Es ist nicht gut, daß sie sich eingeklinkt haben, gar nicht gut... *schmunzel*,

Affecting...., how ar the others? Who is your wife and how is Geissler (Name of a employer and old friend of attma also means castigator.)

metta (goodwill) & mudita (joy with others)

It is not good that you (always formal) have latched in, really not good... *smile*

in solche Geschäfte, man kommt da nur raus, wenn man einfach die Richtung ändert, ob nun schon im Jenseits, oder doch einfach jetzt.

Liebe Grüße an alle!

Such Business, one comes out only if one simple changes the direction, either in the world behind or simply now.

Best wishes to all!

Sadhu!

Online Johann

• Samanera
  • Very Engaged Member
  • *
  • Sadhu! or +313/-0
Weiteres kritikwürdiges an Attma:

Vorbildhaftes Verhalten Ihrer Lehrer, Buddhisten in Deutschland

Was eben dieses Betrifft, so zieht es sich durch wie ein roter Faden wenn Attma gerade wieder böse ist, also ganz normal.

Ist nur bei Nichtbuddhisten anders oder Leuten die sich nicht identifizieren mit den Lehren sondern stets lernen. Aber auch bei Unbuddhisten ist es immer das selbe... Ob das Traumata sind? Vielleicht von Attma "Man anerkennt mich nicht" oder so?

Eigentlich brauch er ja gar nicht zu verlinken, steckt dieses "böse" doch in jedem Link hier oder? Und wer auf Vinaya oder Sila nicht vertraut und nicht auf Großzügigkeit, mag wohl selber schuld an seinem Elend sein oder?

Und falls jemand auch eine Geschichte Buddhas dazu möchte, hätte die der werte Upasika Moritz hier schon mal geteilt: Dhammika , zumindest in den Erläuterungen des Suttas.

metta & mudita

Online Johann

• Samanera
  • Very Engaged Member
  • *
  • Sadhu! or +313/-0
Quote from: Sutta geteilt von Upasaka Moritz, kommentar vom Übersetzer, einem, Laien, Upasaka
As the Dhammapada so aptly says, "Never at any time in this world are hostilities resolved by hostility; but by kindness they are resolved — this is an eternal truth" [Dhp 5].

This teaching is given to Dhammika, a monk who complains of his treatment by certain laypeople. The Buddha reflects the situation back upon Dhammika, who as it turns out does not treat his fellow monks very well. It is an occasion to teach Dhammika, with the help of this story, the "dhamma of a recluse," which boils down to "not returning the insult of the insulter, the anger of the angry or the abuse of the abuser."

* Johann (Attma) anmerkend: Es ist halt nur oft so, das die Kommentare über die Kommentare nicht stimmen: Dhammika in der Originalversion und das Dhammapadazitat das der Übersetzer verwendete (The Story of Dhammika Upasaka , der Laie und große Gönner Buddhas, An..asa), die Laiendame (The Story of Kalayakkhini )...

Online Johann

• Samanera
  • Very Engaged Member
  • *
  • Sadhu! or +313/-0
Oh well, ... :)

Seems like second, secound Worldwar ...

German Version of Access to Insight

Buddhists... all of them run there own empire and git rebuked one time by Johann, so see how it runs. They'll kill you!

The Anti ATI Mafia. Can anybody exlain the just to turn on english, to handle it.

Natürlich könnte man auch den Text übersetzen und teilen, wenn es ein Problem gibt und man es sieht, aber das wäre ja dann Dana...

Maybe somebody tells them also that it is not my list and that I have only one email, given and will never be able to change it, nor would there be a reason.
« Last Edit: May 14, 2015, 01:17:10 PM by Johann »

Online Johann

• Samanera
  • Very Engaged Member
  • *
  • Sadhu! or +313/-0
So far, look what has been send as dhamma gift:

Its public:

http://lists.zugangzureinsicht.org/pipermail/anumodana/

and for those not involved in DW Mafia and to get more know about it:

[DD]The System of Dhammawheel.com and other states with n/formal constitutions

Dont try to post there as opposition, you will be killed. Don't do it. really.

There was a nice talk of a wise woman:

Stop, Look, and Let Go   (also in German)

And be sure the topic will be closed soon! With reason  ;-)

Children have no appreciation for the teachers who have been strict with them because they hate strict treatment. But as they become more intelligent and mature, they begin to realize that strict treatment can be an excellent way of building character, of making them come to their senses. The old saying, "If you love your ox you can't let it roam wild; if you love your child you have to spank it," reminds us not to cater to our children's whims, or else they'll become careless and irresponsible. If we're strict with them and scold them when they do wrong, they'll develop a greater and greater sense of responsibility. This is why people who are intelligent and discerning prefer criticism to praise. Stupid people prefer praise to criticism. As soon as you criticize them, they get so angry. They don't realize the great value of criticism. Suppose someone criticizes us when we do wrong: the wrong we're doing is unskillful and causes suffering. If we're warned against doing something unskillful, that's greatly to our benefit. It's as if that person has pulled us out of suffering, out of a fire, out of hell.

But stupid people will attack the person who gives them the well-intentioned warning. If they were intelligent, they'd have to thank the person who gave them the warning, for that person has helped them come to their senses. They'd have to take that warning to heart to the point where they couldn't forget it. If you don't feel this way about criticism, you'll never be able to outgrow your old habits. You'll have to stick stubbornly to your old ways, more concerned with winning out over others than with taming your own rebelliousness. If you're the sort of person who can't tame your own rebelliousness, then the more you're taught, the more you go out of control — and the more you simply end up burning yourself. You take valuable teachings and use them to harm yourself. This is why we have to listen well to criticism, so that we can get the most benefit from it.

And no, dont do that thought, its not stupid to share a gift and Dhamma to people.

There are 3 kind of sick people in the world

- Namo tassa bhagavato arahato sammā-sambuddhassa -

"Now, it is because of the person who will alight on the lawfulness, the rightness of skillful mental qualities if he gets to see the Tathagata and gets to hear the Dhamma & Discipline proclaimed by the Tathagata — but not if he doesn't — that the teaching of the Dhamma has been allowed. And it is because there is this sort of person that the other sorts of persons are to be taught the Dhamma as well [on the chance that they may actually turn out to need and benefit from the teaching].
« Last Edit: May 14, 2015, 01:28:38 PM by Johann »

Online Johann

• Samanera
  • Very Engaged Member
  • *
  • Sadhu! or +313/-0
Its easy to find good friends if you like, its had to find kalyanamittas for Lay people and those with much dust in the eyes.

Do you think they would give somebody the chance to justify their deeds? No way. Attma has faced enogh killing there.

Online Johann

• Samanera
  • Very Engaged Member
  • *
  • Sadhu! or +313/-0
The pages are in english too, and with additional dhamma, for those who loved ATI, its still alive

Just click on [en] to change on the other side.

if you come to http://accesstoinsight.eu

or http://zugangzureinsicht.org

or you enter the english page: http://zugangzureinsicht.org/html/index_en.html

Online Johann

• Samanera
  • Very Engaged Member
  • *
  • Sadhu! or +313/-0
so lates now they will close the topic:

It's the nature of the world that nothing is totally bad. Everything has to have at least some good to it. The same holds true with the various forms of Mara, or the demons of temptation, that get in the way of our practice. It's not the case that they always obstruct us. Sometimes they turn into our friends and companions; sometimes into our workers and supporters; sometimes into our slaves, helping us and caring for us. This is why, if you're discerning, you have to walk a middle course. On one hand, you have to focus on their bad side. On the other, you have to focus on their good. Their good and bad sides are realities that have to exist together. As for us, we have to take a stance in the middle, examining things so that we don't act out of suspicion or prejudice. Once we see the good side of these things, we can get more familiar with them. We can get intimate. When we get familiar and intimate, we develop a sense of kinship with them. As the Buddha said, vissasa parama ñati: familiarity is the highest form of kinship.

Even our enemies, when we become familiar with them, can become our friends. Our companions. Our servants. Our slaves. When we can look at things in this way, both sides benefit. We benefit and our Maras benefit as well. In the time of the Buddha, for instance, the Buddha got so familiar with Mara that eventually Mara got converted and felt favorably inclined to the merit and skillfulness that the Buddha had developed. Once Mara had no more power over the Buddha, he paid homage to the Buddha and found himself transported to heaven. And that's not all. He became a bodhisattva. In the future he'll gain Awakening as a fully self-awakened Buddha. So he benefited and the Buddha benefited. This is the nature of people with discernment: they can take bad things and turn them into good.

As for us, we still lie under the sway of Maras of various kinds. These intimidating Maras are called Kilesa-Maras, the demons of defilement. The big ones, the really infamous ones, are greed, aversion, and delusion. These are the famous ones. As for the ones that stay more in the background, behind the scenes, those are kama-tanha, craving for sensuality, struggling to get things in ways that are offensive to the Dhamma; bhava-tanha, craving for things to be this way or that; and vibhava-tanha, craving that things not happen. For instance, once we've gained wealth, we don't want to lose it; once we've gained status, we don't want anyone to wipe out the edge we have over others. This is vibhava-tanha. These three forms of craving are also demons of defilement, but they're not very well known. Only once in a long, long while do you hear anyone mention their names.

Online Johann

• Samanera
  • Very Engaged Member
  • *
  • Sadhu! or +313/-0
and that how people are, withot gratitude

http://dhammawheel.com/viewtopic.php?f=13&t=23418&p=338111#p338111

having feed years on ATI and their dealer will be on side.

Now with "Please donate" at the first page. Sell it out to the costumer with no faith.

It needed a longer time to give that lesson and maybe there are two or three who get the message.

Why struggle and teach them.

As for those who are going to be monks, it should be a warning. You will never be able to return to people and lands where you came from and live a holy live. Just corrupt monks an some special can do such. But this are maybe 2 or 3 more in this world.

So be aware what it means to leave the world.

Online Johann

• Samanera
  • Very Engaged Member
  • *
  • Sadhu! or +313/-0
Zum Thema auch auf einer anderen Seite:

Zur Beschimpfung meiner Webseite, des Pali-Kanon's:

Online Johann

• Samanera
  • Very Engaged Member
  • *
  • Sadhu! or +313/-0
Re: [DD][Forum] Dhammawheel.com - Discussions on Theravada
« Reply #12 on: May 22, 2015, 05:05:19 AM »
* Aramika bemerk, notes
  Dieses neue Thema wurde ursprünglich dort in [DD][Forum] Dhammawheel.com - Discussions on Theravada , aus einem oder mehreren  herausgeschnitten und hier zu einem neuen Thema eröffnen. Für ev. ergänzende Informationen zur Herkunft, sehen Sie bitte das Ursprugsthema ein. Anumodana!

The new topic here is made from one or more post from there [DD][Forum] Dhammawheel.com - Discussions on Theravada . For eventual additionally information to this new Topic, please visit also the Topic of origin. Anumodana!

[Original post:]

Subject:    Re: Spamming Members of Dhamma Wheel
Date:    Wed, 20 May 2015 17:23:22 +0100
From:    Bhikkhu Pesala <pesala@aimwell.org>
To:    Johann Brucker <johann.brucker@sangham.net>

See the Kesi Sutta
http://www.aimwell.org/kesi.html
On 20 May 2015 at 13:57, Johann Brucker <johann.brucker@sangham.net> wrote:

So what does Ven. Pesala guesses is the consequence of order to kill? Mr. Pesala?

metta & karuna
    Samana Johann
    On 5/20/2015 3:09 PM, Bhikkhu Pesala wrote:
>     Dear Johann (Hamze)
>
>     Please stop sending me spam. I have never subscribed to your anumodana mailing list, and do not wish to subscribe.

-------- Forwarded Message --------
Subject:    urgend!
Date:    Wed, 20 May 2015 23:47:46 +0700
From:    Provider Anumodana <provider@accesstoinsight.eu>
Reply-To:    samana.johann@sangham.ent
Organization:    accesstoinsight.eu
To:    Pesala <pesala@aimwell.org>

Ven. Bhante Pesala,

By urging the moderators to "kill" user in this realm, Ven. Pesala would have caused the Pārājika 3
By quoting the "Kesi Sutta" when approached with "if you kill", Ven. Pesala would have caused the Pārājika 4
Otherwise in this, the Ven. Pesalas way of life, it's "just" a Sanghadisesa 13

So Bhante should hurry up to not only stop his ways but also, confess as soon as possible. For a third time, this was said.

metta & karuna
Samana Johann

Subject:    Re: Spamming Members of Dhamma Wheel
Date:    Wed, 20 May 2015 23:51:57 +0700
From:    Samana Johann <johann.brucker@sangham.net>
To:    Bhikkhu Pesala <pesala@aimwell.org>

... and by taking what is not given as the text (Ven. Thanissaro Bhikkhu ) without giving reference and put own right on it, Ven. Pesala causes the Pārājika 2

2. Should any bhikkhu, in what is reckoned a theft, take what is not given from an inhabited area or from the wilderness — just as when, in the taking of what is not given, kings arresting the criminal would flog, imprison, or banish him, saying, "You are a robber, you are a fool, you are benighted, you are a thief" — a bhikkhu in the same way taking what is not given also is defeated and no longer in affiliation.

3. Should any bhikkhu intentionally deprive a human being of life, or search for an assassin for him, or praise the advantages of death, or incite him to die (saying): "My good man, what use is this evil, miserable life to you? Death would be better for you than life," or with such an idea in mind, such a purpose in mind, should in various ways praise the advantages of death or incite him to die, he also is defeated and no longer in affiliation.

4.  Should any bhikkhu, without direct knowledge, claim a superior human state, a truly noble distinction of knowledge and vision, as present in himself, saying, "Thus do I know; thus do I see," such that regardless of whether or not he is cross-examined on a later occasion, he — being remorseful and desirous of purification — might say, "Friends, not knowing, I said I know; not seeing, I said I see — vainly, falsely, idly," unless it was from over-estimation, he also is defeated and no longer in affiliation.

13. In case a bhikkhu living in dependence on a certain village or town is a corrupter of families, a man of depraved conduct — whose depraved conduct is both seen and heard about, and the families he has corrupted are both seen and heard about — the bhikkhus are to admonish him thus: "You, venerable sir, are a corrupter of families, a man of depraved conduct. Your depraved conduct is both seen and heard about, and the families you have corrupted are both seen and heard about. Leave this monastery, venerable sir. Enough of your staying here."

And should that bhikkhu, thus admonished by the bhikkhus, say about the bhikkhus, "The bhikkhus are biased through favoritism, biased through aversion, biased through delusion, biased through fear, in that for this sort of offense they banish some and do not banish others," the bhikkhus are to admonish him thus: "Do not say that, venerable sir. The bhikkhus are not biased through favoritism, are not biased through aversion, are not biased through delusion, are not biased through fear. You, venerable sir, are a corrupter of families, a man of depraved conduct. Your depraved conduct is both seen and heard about, and the families you have corrupted are both seen and heard about. Leave this monastery, venerable sir. Enough of your staying here."

And should that bhikkhu, thus admonished by the bhikkhus, persist as before, the bhikkhus are to rebuke him up to three times so as to desist. If while being rebuked up to three times he desists, that is good. If he does not desist, it entails initial and subsequent meetings of the Community.

The Cullavagga, in a section that begins with the same origin story as the one for this rule (Cv.I.13-16), treats the banishment transaction in full detail, saying that a Community of bhikkhus, if it sees fit, has the authority to perform a banishment transaction against a bhikkhu with any of the following qualities:

1) He is a maker of strife, disputes, quarrels, and issues in the Community.
    2) He is inexperienced, incompetent, and indiscriminately full of offenses (§).
    3) He lives in unbecoming association with householders.
    4) He is corrupt in his precepts, corrupt in his conduct, or corrupt in his views.
    5) He speaks in dispraise of the Buddha, Dhamma, or Saṅgha.
    6) He is frivolous in word, deed, or both.
    7) He misbehaves in word, deed, or both.
    8) He is vindictive in word, deed, or both.
    9) He practices wrong modes of livelihood.

This last category includes such practices as:

a) running messages and errands for kings [David Snyder], ministers of state [moderator & admin], householders [serval members], etc. A modern example would be participating in political campaigns.
    b) scheming, talking, hinting, belittling others for the sake of material gain, pursuing gain with gain (giving items of small value in hopes of receiving items of larger value in return, making investments in hopes of profit, offering material incentives to those who make donations). (For a full discussion of these practices, see Visuddhimagga I.61-82.)
    c) Practicing worldly arts, e.g., medicine, fortune telling, astrology, exorcism, reciting charms, casting spells, performing ceremonies to counteract the influence of the stars, determining propitious sites, setting auspicious dates (for weddings, etc.), interpreting oracles, auguries, or dreams, or — in the words of the Vibhaṅga to the Bhikkhunīs' Pc 49 & 50 — engaging in any art that is "external and unconnected with the goal." The Cullavagga (V.33.2) imposes a dukkaṭa on studying and teaching worldly arts or hedonist doctrines (lokāyata). For extensive lists of worldly arts, see the passage from DN 2 quoted in BMC2, Chapter 10. (For the connection between lokāyata and hedonism (e.g., the Kāma Sūtra), see Warder, Outline of Indian Philosophy, pp. 38-39.)

A bhikkhu banished for indulging in any of these activities is duty-bound to undergo the 18 observances listed in Cv.I.15 (see BMC2, Chapter 20) and to mend his ways so that the Community will revoke the banishment transaction. The Commentary adds that a bhikkhu banished for corrupting families may not live in the monastery where he was misbehaving, nor enter the city or town where he was corrupting families, until after the banishment is revoked (this point is based on Cv.I.16.1). Also, even after the revoking of the banishment, he must refuse gifts from the families he had corrupted. If they ask him why, he may tell them. If they then explain that they are giving the gifts not because of his former behavior but because he has now mended his ways, he may then accept them.

If a bhikkhu, instead of mending his ways after being banished, criticizes the act of banishment or those who performed it, he is subject to this rule. The procedure to follow in dealing with him — reprimanding him in private, admonishing and rebuking him in a formal meeting of the Community — is the same as under Sg 10, beginning with the fact that a bhikkhu who, hearing that Bhikkhu X is criticizing the act of banishment, incurs a dukkaṭa if he does not reprimand X. The question of perception and the non-offenses are also the same as under that rule. As with the preceding three rules, if the offender does not respond to the rebuke or recognize that he has a saṅghādisesa offense for which he must make amends, the Community would then have grounds to suspend him as well.

Summary: To persist — after the third announcement of a formal rebuke in the Community — in criticizing a banishment transaction performed against oneself is a saṅghādisesa offense.

« Last Edit: May 22, 2015, 05:10:40 AM by Johann »

Online Johann

• Samanera
  • Very Engaged Member
  • *
  • Sadhu! or +313/-0
Re: Re: [DD][Forum] Dhammawheel.com - Discussions on Theravada
« Reply #13 on: May 22, 2015, 05:06:02 AM »
Which Bhante is valued Moritz refering to? Or was it just a "let it be... ", of cause one could say "wasted years "...

Atma has to say that the accidentally opened "turtle"-topic gave much clearance in how it goes and how it acts: "'I hope, dear turtle, that you didn't go to that area. ' and Atma had to remember on this turtle here who actually was killed and more evil, her faith as well.

Namo tassa bhagavato arahato sammā-sambuddhassa

64. Though all his life a fool associates with a wise man, he no more comprehends the Truth than a spoon tastes the flavor of the soup.

65. Though only for a moment a discerning person associates with a wise man, quickly he comprehends the Truth, just as the tongue tastes the flavor of the soup.

Guess whom of the poster did Atma saw as the fool and the wise in this tread?

Online Johann

• Samanera
  • Very Engaged Member
  • *
  • Sadhu! or +313/-0
Re: Re: [DD][Forum] Dhammawheel.com - Discussions on Theravada
« Reply #14 on: May 22, 2015, 05:07:01 AM »

Which Bhante is valued Moritz refering to?
I was referring to you.

I just thought accusing Bhikkhu Pesala of a Parajika is a quite heavy. And I did not quite understand the way in which this is implied here. So maybe you might care to expand on this to make it clearer.

I had not read and looked at all of it at first, I must admit, only the last e-mail to Ven. Pesala which seemed quite crazy on first sight...

Now after following the links, I see they have deleted everything which is actually quite sad. But the accusation of parajika and "killing" still seems quite far-out, and, well..., "mad" actually.

I was really thinking you are just playing crazy.

If it is really as you said, and Bhikkhu Pesala was the one who "ordered" the ban, then this would be indeed quite ugly.

But about this public denunciation, exaggeration/false accusation ("killing", "parajika"), one could possibly say the same or something similar.

It would be good to see the Venerables act a bit more friendly towards one another. But I have not much confidence to see that happening. Must be something from the past that I don't know or understand. Nevertheless it is somehow disturbing me a lot. It is more a thing of politics than of Dhamma I guess.

_/\_

Tags:

15 Guests, 1 User
Johann
Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?
November 22, 2017, 01:49:41 PM

Login with username, password and session length

Talkbox

Marcel

November 15, 2017, 10:28:45 AM
 :-* ehrwürdiger samana johann  :-*

Johann

November 15, 2017, 10:22:52 AM
Nyom Marcel.

Sophorn

November 10, 2017, 09:42:54 PM
 :-* :-* :-*
Versucht mit laptop einzuloggen, aber die Updates ziehen sich dahin...
Möge der heutige Uposatha ein Tag der Erkenntnis und des Segens sein.

Marcel

October 31, 2017, 05:36:49 AM
 :-*ehrwürdiger samana johann :-* ich hoffe, es geht ihnen gut und die dhamma-praxis schreitet vorran!

Johann

October 30, 2017, 01:48:18 AM
Nyom Sophorn.

Maria

October 25, 2017, 05:08:34 PM
Danke geht allen gut. Werther Bhante hoffentlich auch ?

Johann

October 25, 2017, 04:39:43 PM
Maria.
Familie und Freunden geht es gut? Nyom Maria selbst wohl auf, gesund?

Johann

October 19, 2017, 02:41:38 PM
Wenn jemand über das Layout des Entwurfes blicken möchte, ob es im eigenen Browser paßt und übersichtlich ist: Wisdom

Johann

October 16, 2017, 05:40:03 PM
Sokh chomreoun, Nyom. (Mag sukha sich für Nyom mehren). Thoamada (Dhammada - naturly, gewohnt). At mean ay pisech te (nichts besonders). Klach dukkh, klach sokh (wohl und weh wechseln sich ab). Nyom sokh sabay dea te? Sokh leumom dea te?

Marcel

October 16, 2017, 04:13:43 PM
 :-* ehrwürdiger samana johann! wie ist ihr befinden?  :-*

Marcel

October 07, 2017, 01:56:00 PM

Johann

October 07, 2017, 02:48:39 AM
Der Tathagata tut das, wenn man ihn in seinem Dhamma sieht, und dieser, entgegen Personen, kommt auf wenn man ihn nährt, und einmal da, geht er für einen nicht mehr verloren, bleibt Tor zur Todlosigkeit.

Marcel

October 06, 2017, 11:37:24 PM
 :-*

Marcel

October 06, 2017, 11:36:31 PM
 :-* ehrwürdiger samana johann :-* mögen sie noch lange leben,   für das wohl vieler.... anumodana, ich freue mich sehr! sie decken auf, was vorher verdeckt. so das vijja entstehen kann, und avijja gehen muss!! geht direkt ins herz!

Johann

October 06, 2017, 04:19:37 PM
Nyom Marcel.

Sophorn

September 28, 2017, 03:51:05 AM

Johann

September 27, 2017, 12:17:53 PM
Nyom Sophorn, Roben mag man immer geben können. Im Monat nach dem Vassa Ende, ist es für jene Mönche, die den Vassa gehalten haben, möglich und einfacher für den Eigenbedarf Roben anzunehmen.

Sophorn

September 27, 2017, 07:01:23 AM
Bhante, ist dann die Robengabe möglich ab dem 5. Okt. bid zum nächsten Vollmond oder darf man auch danach Roben geben? :-*

Sophorn

September 27, 2017, 05:44:45 AM
Wie geht es Bhante heute? Haben die Tropfen geholfen?
 ::) :-*

Johann

September 05, 2017, 01:21:44 AM
Gerestet: funktioniert tadellos. Nochmal alle Zugangsdaten gemailt, Nyom.

Sophorn

September 04, 2017, 02:06:42 PM
Kana hat mit U. Chamroeun das Login mit neuem Passwort erfolglos versucht.
Daraufhin versuchten kana das über die Veränderung über E-mail, aber da erschien, dass die E-mailadresse nicht gültig war (die hatten Bhante auch an kana in der Mail bestätigt)

Johann

September 04, 2017, 11:52:03 AM
Sollte email im Posteingang haben, Nyom Sophorn.

Johann

September 04, 2017, 11:41:14 AM
Kann nicht antworten auf was, Nyom Maria? Was und wo genauer?

Nyom Sophorn. Nyom Chomroeun kann kurzlich email Daten bekommen. Mal annehmend das PW auch vergessen, (abgesenhen von der Möglichkeit, link zu drücken wenn) wird Atma ein neues anlegen und ihm mailen.

Maria

September 04, 2017, 11:30:41 AM
 :-*
Werther Bhante , selbiges Problem was ich schon einmal hatte, Login geht aber kann nicht antworten, bin am Nachmittag bei neuen Computer, dieser hier ist schon über 12 Jahre alt.

Sophorn

September 04, 2017, 11:23:14 AM
Kana hat das File runtergeladen und U. Chamroeun gegeben,  der sich um die Kprrektur annehmen möchte. Kana wird auch gern das File den anderen Schülern zum Lesen teilen. Ev. sehen mehr Augen mehr.

Sophorn

September 04, 2017, 11:17:06 AM
Verehrter Bhante, Chamroeun kann sich nicht einloggen. Ist das Passwort für E-mail oder sangham.net? In beiden Fällen haben kana das erfolglos probiert.

Sophorn

September 04, 2017, 11:08:26 AM

Johann

August 20, 2017, 01:37:40 AM
Es ist vielleicht gut eine Pause zu tun, doch kann es gut sein, daß man nicht zurückkehrt, für ein gutes oder schlechtes, für sich selbt und andere. Gut dort wo gut genährt und unterstützt und for allem Konzentration steigt, oder dort wo satt in jeder Hinsicht.

Johann

August 10, 2017, 11:31:40 AM
Wenn jemand Lust hat, oder anderen etwas Gutes oder Besseres tun kann und möchte: Korrekturlesen http://sangham.net/index.php/topic,1018.msg9625.html#msg9625 Baue nach und nach, so gut wie möglich ein auf ZzE.

Johann

August 07, 2017, 02:24:55 AM
Einen ausübungsreichen Vollmond-Uposatha and Gelegenheit die Mönche zu besuchen wünscht meine Person.

Sophorn

July 25, 2017, 03:59:03 PM
... versteht und womöglich sieht, wenn er nicht den Weg hierher
findet.

Großer Dank an alle im Hintergrund.

Mögen all diese Früchte vielfach zurückkommen und inspirieren.

Ayu vanno sukkham balam

Sophorn

July 25, 2017, 03:55:25 PM
karuna tvay bongkum Preah metschah

Herzliches Hallo an alle nach sehr langem!

Ein herzliches Dankeschön aus tiefsten Herzen an alle, die sich hier aktiv und indirekt hier beteiligen. Vor allem ein großes Sadhu an Bhante, der unvergleichliche Arbeit leistet, die kaum jemand ver

Johann

July 24, 2017, 03:15:56 AM
Fehlinvestition: Was immer man nicht in die Juwelen, in den Pfad investiert, ist vergeude Mühe, schnurrr einen fest im Rad des Leidens. Prüfen Sie es!   :) Wiederholungstäter...

Johann

July 17, 2017, 01:50:17 AM
Moritz

Moritz

July 16, 2017, 02:28:02 PM
Namasakara, Bhante _/\_

Johann

July 14, 2017, 07:07:17 AM
Moritz. Gut ihn früh Morgens und nicht bis in den frühen Morgen zu sehen.

Moritz

July 14, 2017, 07:03:53 AM
Namasakara, Bhante _/\_

Johann

July 13, 2017, 08:12:46 AM
Moritz.

Moritz

July 13, 2017, 07:42:39 AM
Chom reap lea
_/\_

Moritz

July 13, 2017, 07:40:46 AM
Namasakara, Bhante _/\_

Johann

July 08, 2017, 02:26:09 AM
Vor mehr als 2500 Jahen wurde a diesem Vollmondtag das Rad des Dhammas in bewegung gesetzt. Anumodana!

Mohan Gnanathilake

July 02, 2017, 08:24:13 AM
Sehr ehrwürdiger Samanera Johann,

ich bedanke mich bei Ihnen für Ihre nette Erklärung.

Dhamma Grüße an Sie aus Sri Lanka!

Johann

July 01, 2017, 07:43:41 PM
Nyom Mohan. Besser: "Ich hoffe, daß es Ihnen gut geht." und bestens (ohne suggerieren, wenn interessiert) "Wie geht es Ihnen." Oder: "Möge es Ihnen Gut gehen." (wenn metta ausdrücken wollend)

Mohan Gnanathilake

July 01, 2017, 10:43:15 AM
Sehr ehrwürdiger Samanera Johann,

ich glaube, dass es Ihnen gut geht.

Dhamma Grüße an Sie aus Sri Lanka!

Mohan Gnanathilake

July 01, 2017, 10:32:46 AM
Werter Micro,
herzliche Grüße aus Sri Lanka nach Deutschland!

Johann

July 01, 2017, 10:32:17 AM
Nyom Mohan.

Johann

June 25, 2017, 01:38:38 PM
Alles Zufälle. Nissaya. Und wenn da keine starke Grundlagenursache aufkommt, upanissayapaccayena, na dann war's das, und alles is weg. Lebewesen sind Erben ihrer Taten (im Geist, Wort und Körper).

Johann

June 25, 2017, 01:27:24 PM
Schwupps und weg. Waffen und Nahrung geholt.

Oh, was sag ich. Wenn man's doch nehmen kann, auch ohne das Gefühl zu nehmen... Unsinn hier. Hat doch keiner interesse Verdienste zu tun.

Johann

June 25, 2017, 01:21:28 PM
Mirco. Wie geht es?

Johann

June 25, 2017, 01:20:43 PM
Es ist doch viel angenehmer, wenn man sich nehmen kann was und wann immer man will, oder? Warum sollte man sich so viel antun, da sind genügend die Anbieten.

Show 50 latest
Members
Stats
  • Total Posts: 13144
  • Total Topics: 2512
  • Online Today: 18
  • Online Ever: 90
  • (September 25, 2014, 05:26:29 AM)
Users Online
Users: 1
Guests: 15
Total: 16